Het schoolgebouw

Basisschool Het Epos is een buurtschool voor Zuidwijk. Een goed gebouw is essentieel voor de kwaliteit van het onderwijs. Daarom bouwen we een nieuw schoolgebouw dat klaar is voor de toekomst.

Tijdelijke locatie

Het Epos is gestart met een tijdelijk schoolgebouw aan de Harkulo 31. Het schoolgebouw is een belangrijke plek voor kinderen. Dit is de plek waar zij leren, vriendjes maken en herinneringen vormen. Daarom vinden wij het tijdelijke schoolgebouw net zo belangrijk als het permanente schoolgebouw dat in de komende jaren gebouwd wordt.

We zijn kleinschalig gestart en hebben nu twee groepen 1/2, groep 3 en groep 4. De komende jaren bouwen we elk jaar uit met een nieuwe jaargroep. In 2027 heeft Het Epos dus 8 groepen.

Wat heeft ons schoolgebouw te bieden

Gymzaal

We hebben in de school een gymzaal met kleedruimten en douches. Kinderen kunnen zich hier helemaal uitleven met sport en spel.

Technieklokaal

Wij besteden aandacht aan techniek binnen ons onderwijs. Kinderen zijn daarom regelmatig te vinden in ons eigen technieklokaal.

Grote keuken

In school hebben we ook een grote keuken. Hierdoor kunnen we af en toe gezellig met alle leerlingen, ouders en personeel samen eten!

Mediatheek

De mediatheek is dé plek waar kinderen terecht kunnen om te lezen, spelletjes te spelen of op de computer te werken.

Groen schoolplein

Kinderen spelen graag buiten. We vinden het belangrijk dat dit in een groene en veilige omgeving kan. Ons schoolplein is met deze visie ontworpen.

Permanent gebouw

Na een aantal jaar zal basisschool Het Epos verhuizen naar een definitieve locatie. Naar verwachting is dit in 2025. We verplaatsen dan naar Slinge 303: midden in de wijk. Wellicht heeft u het bord op de kavel al gezien! Momenteel worden hiervoor nog plannen gemaakt. Wanneer we meer informatie hebben, delen we deze graag met u!

Slinge 303